Семінар-практикум для вчителів української мови та літератури з теми «Компетентнісно зорієнтовані завдання з розвитку діалогічного мовлення»

20.02.2019 на базі СШ №1 відбувся семінар-практикум для вчителів української мови та літератури з теми «Компетентнісно зорієнтовані завдання з розвитку діалогічного мовлення».

Педагоги розглянули теоретичні питання, які варто дослідити вчителеві для проведення ефективної роботи з розвитку діалогічного мовлення. З типологічними особливостями діалогу та різними його класифікаціями ознайомила учасників семінару Салтанова А.А. (СШ №1). Також філологи обговорили критерії оцінювання рівня сформованості діалогічного мовлення. Кирилюк О.В. ( СШ №1) пояснила, що зрозуміти зміст кожного окремого елемента можна тільки в структурі цілого, тому не можна аналізувати та оцінювати будь-які частини діалогу ізольовано. Отже, оцінюючи діалогічне мовлення, важливо враховувати структурно-типологічні характеристики діалогу.

Під час проведення показового уроку з української літератури (Т. Шевченко. Перші поетичні твори баладного та елегійного жанрів. «Причинна», «Думи мої…») Лівшиць Т.М. продемонструвала використання діалогічних вправ (діалог-повідомлення, діалог-пояснення, діалог-обговорення, сценічний діалог), спрямованих на краще сприймання нового матеріалу, розвитку уяви, творчого мислення, на формування умінь самостійно висловлювати власну думку.

Фото семінару


30 березня 2018 року на базі комунального закладу «НВК І-ІІІ ст. «ліцей-школа» Козятинської міської ради Вінницької області» відбувся загальноміський семінар-практикум для вчителів-словесників з теми «Творчість Олександри Бурбело в контексті літературного краєзнавства».

Семінар відкрила керівник міського методичного об’єднання вчителів української мови та літератури НВК «ліцей-школа» Домбровська Т.М., яка ознайомила присутніх з актуальністю використання словесниками тем літературного краєзнавства під час проведення уроків та виховних заходів, годин спілкування з метою осягнення учнями глибинної сутності літературної спадщини митців рідного краю, національного духу земляків, сприйняття та плекання почуття гордості за творчих людей, славних краян.

У практичній частині заходу було презентовано літературно-музичну композицію «Я лиш струна на арфі України» (учні й педагоги освітнього закладу) та висвітлено життєпис О. Бурбело (Кузнєцова О.М.), члена Національної спілки письменників України, учениці Вінницької школи № 26, яка, маючи Божий дар слова, за свої 15 років встигла дуже багато.

Виразне читання творів вразило кожного присутнього, адже світ художнього слова юної поетеси дивовижно яскравий. Вірші талановитої дівчини світлі, оптимістичні, ніби осяяні її щирою дитячою усмішкою, сповнені патріотичних почуттів та любові до людей.

Цікавим та змістовним був виступ Абрамюк А. В. «Кольорові гами у творах О. Бурбело». Педагог продемонструвала перевагу в текстах поезій зелених, рожевих та блакитних барв, а також зупинилася на авторських неологізмах, які доводять неабияку поетичну майстерність, природне обдарування, неординарність, потужний потенціал Олександри Бурбело.

«Оксфордські дебати» стали підсумком роботи семінару. Учителі-словесники відзначили доцільність, важливість і практичність опрацювання творчого доробку та життєпису Олександри Бурбело. Також учасники науково-методичного заходу зробили висновок, що заняття з літературного краєзнавства, в основу яких покладено пошуково-дослідницьку роботу, сприяють розвитку творчих здібностей учнів, прищеплюють повагу до видатних людей рідного краю, допомагають виробляти вміння бачити й цінувати красу та самобутність рідної землі, викликають в учнів щире прагнення оберігати й примножувати світлі набутки матеріального та духовного життя нації.
Фото семінару

Літературне краєзнавство як засіб формування національної ідентичності. Матеріали для уроків української мови та літератури.

З досвіду роботи вчителя української мови та літератури Мацюці Г.І.

З досвіду роботи вчителя української мови та літератури Домбровської Т.М.

З досвіду роботи вчителя української мови та літератури Лесик О.В.

Методичний посібник "Активізація творчої навчальної діяльності учнів на уроках української мови та літератури"

З досвіду роботи вчителя української мови та літератури Мартинюк Т.В.

Посібник "Майстри слова Вінниччини". Розробки уроків літератури рідного краю

Орієнтовне календарно-тематичне планування з української мови та літератури (2017-2018 н.р.)

Кiлькiсть переглядiв: 316

Коментарi